Płyniemy do Kopenhagi >>> Duńska przygoda na zakończenie sezonu żeglarskiego Nr: KRS-R/2025/10/10
Kołobrzeg – Kopenhaga – Wyspa Mon - Kołobrzeg
- Data rozpoczęcia:
- 04.10.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 08.10.2025 środa
- Ilość dni:
- 4 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Kołobrzeg – Kopenhaga – Wyspa Mon - Kołobrzeg Więcej informacji
- Jacht:
- Hanse 455 Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Marzysz o przygodzie na wodzie i chcesz nauczyć się żeglować?
To idealna oferta dla Ciebie! Zapraszamy na intensywny, rejs po Morzu Bałtyckim i cieśninach duńskich!
Dołącz do naszej załogi i popłyń z Kołobrzegu na tygodniowy rejs po Bałtyku! Naszym głównym celem jest Kopenhaga.
Podczas rejsu gwarantujemy niezapomnianą przygodę, odwiedziny wyjątkowych portów, interesujących ludzi w załodze i dużą dawkę żeglowania.
Co Cię czeka?
✅ Rejs pełny praktyki żeglarskiej
✅ Bardzo dobre warunki żeglowania na nowoczesnym jachcie
✅ Zdobycie nowych doświadczeń i poznanie nowych miejsc żeglarskich
✅ Sporo godzin stażu!
✅ Niezapomniane wrażenia i świetna zabawa!
.
Dlaczego warto wybrać ten rejs?
⭐ Doświadczony sternik z pasją.
⭐ Wysoki standard jachtu i bezpieczeństwa żeglowania.
⭐ Atrakcyjna cena, zawiera wszystkie opłaty oprócz dojazdu i wyżywienia.
⭐ Możliwość poznania nowych, interesujących ludzi.
TEN REJS
Rejs będzie intensywny gdyż przed nami szmat morza do przepłynięcia.
Wypływamy z Kołorzegu i od razu obieramy kurs na Danię. Czy najpierw obierzemy za cel wyspę Mon czy Kopenhagę, zależeć będzie od pogody. Na naszej trasie przepłyniemy cieśniny duńskie i most nad Sundem. Nasz główny cel to oczywiście Kopenhaga.
Rejs zakończymy w Kołobrzegu.
Rejs do Kopenhagi w październiku to prawdziwe wyzwanie dla żeglarzy. Podczas tego rejsu musisz zmierzyć się z kapryśnymi wiatrami i zmienną, często trudną pogodą, co sprawia, że żeglugę określić można mianem wymagającej.
Mimo to, prawdziwy żeglarz zawsze da radę – z determinacją, precyzją i pasją pokonamy każdą falę. To etap, w którym trudności stają się źródłem satysfakcji, a każdy przełom umacnia ducha żeglarstwa, prowadząc nas do malowniczej Kopenhagi.
W czasie rejsu dużo szkoleń z zakresu manewrowania pod żaglami.
Zaokrętowanie: 04.10.2025 sobota, godz. 17:00
Wyokrętowanie 08.10.2025 środa, godz. 09:00
ORGANIZACJA W TRAKCIE REJSU
Załogę obowiązuje system wachtowy - w trakcie rejsu, każda osoba należy do załogi i bierze czynny udział w pracach pod i na pokładzie.
Na początek, w dniu zaokrętowania załoga ustala listę zakupową (do zweryfikowania przez kapitana), zbiera składkę na wyżywienie (ustaloną między sobą), organizuje zakupy i sklarowanie zakupionej żywności na pokładzie.
Poprawne zaprowiantowanie jest jednym z wymogów wyruszenia w trasę.
Kolejnym ważnym elementem przed wypłynięciem, obowiązkowym dla każdego uczestnika rejsu jest uczestnictwo w szkoleniu dotyczącym bezpieczeństwa i obsługi jachtu.
Po spełnieniu tych dwóch kryteriów, mając na względzie przede wszystkim bezpieczeństwo załogi oraz jednostki, Kapitan decyduje o czasie/porze dnia wypłynięcia, biorąc pod uwagę warunki pogodowe, aspekty nautyczne akwenu oraz poziom umiejętności i kondycji całej załogi.
Kapitan przydziela uczestnikom rejsu koje na jachcie. Przydziela również wszystkich załogantów do wacht i ustala ich oficerów oraz grafik.
W ramach wacht pod okiem oficerów załoganci:
- w czasie wachty nawigacyjnej zajmują się przygotowaniem jachtu do wypłynięcia lub wpłynięcia z/do portu, biorą udział w manewrach zgodnie z przydzielonymi zadaniami, sterują jachtem zależnie od umiejętności, prowadzą ciągłą obserwację oraz dziennik pokładowy, dbają o porządek i klar na pokładzie;
- w ramach wachty kambuzowej (odpowiedzialnej za posiłki) przygotowują posiłki dla całej załogi, dbają o porządek pod pokładem, sprzątając kambuz oraz łazienki, klarując kambuz i mesę przed wypłynięciem;
- w ramach wachty kotwicznej prowadzą ciągłą obserwację i odpowiednie wpisy do dziennika pokładowego.
Niezależnie od przydzielonych wacht i zadań w ich ramach, kapitan przydziela dodatkowe obowiązki i w razie potrzeby wydaje polecenia wykonania potrzebnych zadań przy żaglach, w trakcie manewrów, w trakcie postojów w portach czy na kotwicy, itd.
Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.
Zaokrętowanie: | 04.10.2025 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 08.10.2025 śro, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Kołobrzeg | Port: | Kołobrzeg |
Rodzaj rejsu: | Rejs turystyczno - żeglarski |
---|---|
Liczba godzin stażu: | 50-60 |
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Cieśniny Duńskie |
---|---|
Trasa rejsu: | Kołobrzeg – Kopenhaga – Wyspa Mon - Kołobrzeg |
Powyższa trasa jest przykładem możliwego przebiegu rejsu. Ostateczny wybór trasy, uzależniony jest od warunków atmosferycznych, i kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą. Faktyczna trasa może więc przebiegać inaczej niż w opisie.
Na rejs wypłyniemy z Kołobrzegu, największego polskiego uzdrowiska, które szczyci się niepowtarzalnym mikroklimatem i skierujemy się na północny-zachód. Lewą burtą miniemy Rugie płynąc na duńska Wyspę Mon. Dalej skierujemy się do cieśniny Sund, którą dopłyniemy do gwarnej Kopenhagi.
Kołobrzeg od czasów pierwszych piastów pełni ważną rolę na Pomorzu. Był więc Kołobrzeg głównym portem państwa do kontaktów ze Skandynawią. Bolesław Chrobry w roku 1000 ustanowił tu stolicę biskupią dla całego Pomorza. Po jego śmierci pomorze wróciło do pogaństwa, a Bolesław Krzywousty, jak pisał Gall Anonim, musiał zdobywać sławne miasto Kołobrzeg.
Przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. Dopiero w 1945 roku powróciło do Polski. Ale już wcześniej, bowiem po likwidacja twierdzy w roku 1872 miasto zaczęło się rozwijać jako uzdrowisko.
I tak jest po dziś dzień, bowiem Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii. Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę), w oparciu o koncesję górniczą.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża do Podczela.
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.
Kołobrzeg jest także prężnym ośrodkiem kulturalnym. Funkcjonuje tu dynamiczna Galeria Sztuki Współczesnej, odbywają się Międzynarodowe Spotkania z Folklorem Interfolk. W okresie letnim odbywają się liczne koncerty popularnych piosenkarzy, muzyków, kabarecistów.
Ciekawostaka: Gall Anonim w opisie wyprawy Bolesława Krzywoustego na Kołobrzeg zamieścił pierwszą w naszej literaturze piosenkę o morzu i rybach.
Duńska wyspa Møn znana jest z majestatycznych kredowych klifów. Fauna i flora Mons Klint są unikatowe i niezwykłe. Jest to jedno z najbardziej niezwykłych miejsc w Europie. Kredowe urwiska osiągają ponad 130 metrów wysokości i rozciągają się na długości ponad 8 kilometrów. Ich wiek szacowany jest na ponad 70 mln lat.
Płynac do Kopenhagi przepłyniemy pod jednym z najdłuższych mostów świata, który nie tylko łączy Danię ze Szwecją, ale jest też symbolem mrocznego skandynawskiego kryminału.
Kopenhaga stolica Danii, to miasto malowniczo położone nad wielką cieśniną morską, w którym każdy znajdzie coś dla siebie. Można odwiedzić kilka znamienitych muzeów, zobaczyć wiele zabytków i miejsc z tradycjami, pobuszować po knajpkach czy pospacerować po zaułkach Strogetu i Nyhavn (najbardziej kolorowej części miasta).
Punktem obowiązkowym podczas odwiedzin Kopenhagi są m.in.:
- pomnik małej syrenki – symbol miasta znany na całym świecie. Jak głosi legenda jest siostrą naszej warszawskiej syrenki. Obie przypłynęły do wybrzeży Bałtyku. Jedna popłynęła wzdłuż Wisły, druga zachwycona duńskimi cieśninami wybrała Kopenhagę.
- zimowa rezydencja duńskiej rodziny królewskiej – Amalienborg,
– katedra luterańska Marii Panny, największy duński kościół; znajduje się tam rzeźba Chrystusa wykonana przez Bertela Thorvaldsena.
Podczas pobytu w Kopenhadze warto spróbować tradycyjnych duńskich kanapek smørrebrød, czyli kanapek z ciemnego żytniego pieczywa (rugbrød) posmarowanego masłem i podawanego z dodatkami: sałatką, tuńczykiem, kurczakiem lub wołowiną i pomidorem. Charakterystyczne dla Danii są też śledzie, które dostać można wszędzie, a przyrządzane są na niezliczone sposoby.
Transport do góry
Transport do portu rozpoczęcia rejsu / z portu zakończenia rejsu, uczestnik organizuje we własnym zakresie.
Rejs rozpoczynamy w Kołobrzegu.
Czekamy na uczestników rano w Marinie Solnej przy ulicy Warzelniczej.
Kołobrzeg jest dobrze skomunikowany z resztą kraju. Można dojechać tu bezpośrednim pociągiem lub skorzystać np. z autokaru Flixbus.
Z dworca PKP to zaledwie 1 kilometr i 10-15 minut na piechotę.
Osoby przyjeżdzające na rejs samochodem, mogą zostawić go na parkingu (płatnym, niestrzeżonym) w marinie lub strzeżonym poza mariną.
Jacht do góry
Hanse 455
Hanse 455 to nowoczesny jacht żaglowy klasy premium, ceniony zarówno za komfort żeglugi, jak i wysoką funkcjonalność wnętrza oraz bogate wyposażenie. Doskonale sprawdza się do czarteru rodzinnego, rejsów towarzyskich oraz ambitnej żeglugi morskiej.
📐 Specyfikacja techniczna:
- Długość całkowita: 13,95 m.
- Szerokość: 4,38 m.
- Zanurzenie: 2,25 m.
- Waga: ok. 11 700 kg (masa pustego jachtu; niektóre źródła podają niższą wartość dla wersji light).
- Pojemność zbiornika paliwa: 220 l.
- Pojemność zbiornika wody: 450 l.
- Silnik: 53 KM.
🛏️ Wnętrze i układ:
Dostępne są 4 kabiny dwuosobowe i 2 łazienki.
Każda kabina jest przestronna, umożliwia komfortowe noclegi nawet dla wysokich osób.
Dodatkowe miejsca do spania znajdują się w przestronnej mesie; łączna liczba miejsc do spania to 8+2
Duży salon z wygodnym stołem i miejscem do wypoczynku.
⭐ Wyposażony kambuz:
lodówka, piekarnik, kuchenka gazowa, zamrażarka, naczynia kuchenne.
⭐ Wyposażenie pokładowe:
Dwa koła sterowe ułatwiające manewrowanie.
Ster strumieniowy wspomagający precyzyjne cumowanie.
Rolowany grot (ok. 59 m²) i samohalsujący się fok (44–52,5 m²), całość ożaglowania: 103 m².
Elektroniczna winda kotwiczna, bimini, szprycbuda, platforma rufowa z drabinką, prysznic zewnętrzny.
Kokpit jest przestronny, z rozkładanym stołem i wygodnymi bakistami; często z poduszkami i głośnikami zewnętrznymi.
⭐ Nawigacja i bezpieczeństwo:
Systemy elektroniczne B&G (chart plottery przy każdym kole, autopilot, AIS, radio VHF, tridata, wiatromierz).
System audio z TV, USB w każdej kabinie, wifi.
Kamizelki pneumatyczne, tratwa i koła ratunkowe, EPIRB, środki pirotechniczne, gaśnice.
Komfort i udogodnienia:
Klimatyzacja i ogrzewanie (webasto), zapewniają wygodę we wnętrzu przez cały sezon.
TV z płaskim ekranem, wifi, gniazda USB oraz system audio w kokpicie.
Teak na pokładzie podnosi estetykę i ułatwia utrzymanie czystości.
Ponton dostępny w standardzie.
🌬️ Charakterystyka żeglarska:
Hanse 455 uchodzi za komfortowy, szybki i zwrotny jacht, idealny zarówno dla rodzin, jak i bardziej wymagających załóg.
Konstrukcja kadłuba umożliwia żeglugę na otwartym morzu oraz bezpieczne manewrowanie w portach o mniejszej głębokości (zanurzenie 2,25 m).
⭐ Podsumowanie:
Hanse 455 to nowocześnie zaprojektowany jacht, który oferuje przestronne wnętrze, bogate wyposażenie nawigacyjne i hotelowe, bardzo wysoką wygodę i bezpieczeństwo. Jest ceniony zarówno przez amatorów, jak i doświadczonych żeglarzy—sprawdzi się na wszelkich akwenach, od Adriatyku po wody północne.
_____________________________
- zdjęcia poglądowe:
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- miejsce na jachcie w kabinie dwuosobowej. Nikt nie śpi w mesie,
- opiekę doświadczonego skippera,
– realizację programu rejsu, uzależnioną od warunków pogodowych
- opłaty postojowe jachtu w porcie macierzystym,
- obsługę i organizację rejsu,
- szkolenie z bezpieczeństwa dla wszystkich,
- elementy szkolenia z żeglarstwa morskiego dla chętnych.
Cena rejsu nie zawiera
Do podziału na załogę (kapitan nie partycypuje w kosztach) płatne na miejscu do skippera w gotówce pierwszego dnia rejsu i rozliczane na koniec rejsu:
– sprzątanie jachtu po rejsie + gaz kuchenny dla jachtu: 500 PLN/załoga,
– opłaty postojowe w portach poza portem macierzystym około: 200 PLN/załoga,
– paliwo zużyte podczas rejsu około: 350-500 PLN/załoga (w przypadku zamkniętych stacji paliw rozliczenie z motogodzin + webasto),
Opłaty indywidualne:
– wyżywienie na jachcie (w tym dla skippera) około: 300 PLN zł/osobę – kwota będzie ustalona i rozliczona przez załogę;
– zwrotna kaucja jachtu (o ile w trakcie rejsu nie było strat lub zniszczeń na jachcie): 900 PLN/os. (odpowiedzialność solidarna uczestników szkolenia), pobierana przed rozpoczęciem rejsu, na miejscu w Kołobrzegu w gotówce do rąk skippera;
Dodatkowe koszty:
– transport do i z miejsca zaokrętowania.
Harmonogram płatności:
- 30% – w dniu rezerwacji online
- 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!