REJS - ONE-WAY >>> TRASA: Świnoujście - porty Bałtyku - Gdynia Nr: MIM-R/2024/10/653
Świnoujście – *(Władysławowo – Darłowo – Kołobrzeg) / *Bornholm - Gdynia
- Data rozpoczęcia:
- 11.10.2025 sobota
- Data zakończenia:
- 18.10.2025 sobota
- Ilość dni:
- 7 dni
- Akwen:
- Bałtyk
- Trasa rejsu:
- Świnoujście – *(Władysławowo – Darłowo – Kołobrzeg) / *Bornholm - Gdynia Więcej informacji
- Jacht:
- Bavaria 51 Cruiser (5 cab.) Więcej informacji
Opis rejsu do góry
Zapraszamy na rejs po Bałtyku.
W trakcie rejsu odwiedzimy kilka interesujących portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków Morza Bałtyckiego.
Płynąc na ten rejs, zyskacie sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego. Miejsca z dużym ruchem morskim, nocne przeloty - to dla żeglarzy cenna nauka i doświadczenie.
Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.
Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!
TEN REJS
Zapraszamy na rejs ONE-WAY po Morzu Bałtyckim.
Zaczynamy w Świnoujsciu skąd popłyniemy do Gdyni.
Którędy przebiegać bedzie tras naszego rejksu, pozostanie „niespodzianką” do ostatniej chwili. W zależności od prognozy pogody odwiedzimy porty polskiego wybrzeża lub popłyniemy na Bornholm.
Główne atrakcje rejsu:
Nie ukrywamy, że to będzie rejs dla wytrzymałych żeglarzy. Będzie wietrznie, rześko i prawdziwie żeglarsko!
Zaokrętowanie: | 11.10.2025 sob, godz. 17:00 | Wyokrętowanie | 18.10.2025 sob, godz. 09:00 |
---|---|---|---|
Port: | Świnoujście | Port: | Gdynia |
Liczba godzin stażu: | 70-90 |
---|---|
Staż na wodach pływowych: | NIE |
Trasa rejsu do góry
Akwen: | Bałtyk ‐ Cieśniny Duńskie |
---|---|
Trasa rejsu: | Świnoujście – *(Władysławowo – Darłowo – Kołobrzeg) / *Bornholm - Gdynia |
Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.
Na dobrą pogodę mamy w planie trasę:
Świnoujście – Karlskrona/Bornholm – Gdynia
W wypadku złej prognozy, obierzemy trasę alternatywną po portach polskiego wybrzeża:
Świnoujście – Kołobrzeg – Darłowo – Władysławowo – Gdynia
Świnoujście
Świnoujście to wspaniałe miejsce do wypoczynku i relaksu, a dzięki klimatowi również pozytywnie wpływające na stan naszego zdrowia. Świnoujście z roku na rok staje się coraz bardziej znane jako jedno z atrakcyjniejszych miejsc do aktywnego wypoczynku w Polsce.
Do dyspozycji przyjezdnych są zabawy i ruch nad wodą, liczne ścieżki rowerowe i zwiedzanie wielu okolicznych atrakcji, np:
- Latarnia Morska z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem (68 m);
- Park Zdrojowy z XIX w. według projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene – wyspa Uznam;
- Wieża widokowa po byłym kościele protestanckim Marcin Lutra;
- ostoja ptaków Karsiborska Kępa (wyspa Karsibór) enklawa dzikiego ptactwa, posiadająca rangę europejską, obserwuje się tu około 140 gatunków ptaków).
Podczas rejsu możemy odwiedzić:
Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
Na Bornholmie jest kilka uroczych portów i tak możemy zatrzymać się w: Allinge, Gudhejm, Svaneke czy też w kilku innych.
Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.
___________________________________________
alternatywnie:
Darłowo to miejscowość turystyczna nad Morzem Bałtyckim w dolinie dwóch rzek: Wieprzy oraz Grabowej.
W Darłowie panuje mikroklimat o dużej wilgotności oraz z dużą zawartością jodu.
W mieście znajduje się również port, który pomieści 70 jachtów i łodzi rybackich. Port w Darłowie połączony jest z siecią Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego.
Znajdziemu tu wiele zabytków jak choćby:
- Zamek Książąt Pomorskich w Darłowie - wybudowany w drugiej połowie XV wieku - obecnie na zamku znajduje się muzeum;
- Kościół Mariacki w Darłowie – wybudowany w 1321 roku. W kościele znajdują się sarkofagi książąt pomorskich: króla Eryka I, księżniczki duńskiej Elżbiety oraz księżnej Jadwigi;
Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta (przełomem okazała się likwidacja twierdzy w roku 1872). I tak jest po dziś dzień, bowiem Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii.
Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę), w oparciu o (sic!) koncesję górniczą. Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Oprócz walorów klimatycznych i krajobrazowych Kołobrzeg dysponuje doskonałą bazą zabiegową, hotelową i gastronomiczną
Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.
Gdynia. Początki Gdyni nie są znane, a do lat dwudziestych XX w. była to niewielka wieś rybacka. Korzenie współczesnej Gdyni to czas kiedy na mocy postanowień Traktatu Wersalskiego Gdynia znalazła się w II Rzeczypospolitej. Prawa miejskie w związku z dynamicznym rozwojem, uzyskała ostatecznie w 1926 roku. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce i stanowi kluczowy węzeł transportowy na trasie między Skandynawią, Europą Środkową i Wschodnią.
Będąc w Gdyni można wybrać się na Skwer Kościuszki - popularne miejsce spacerowe z widokiem na morze. Przy Nabrzeżu Pomorskim zacumowany jest Okręt-muzeum „ORB Błyskawica” i nieopodal Statek-muzeum „Dar Pomorza”. Można też zajść do Akwarium Gdyńskiego - jednego z największych akwariów w Polsce.
W Gdyni można też odwiedzić interesujące muzea jak:
- Muzeum Marynarki Wojennej - muzeum poświęcone historii polskiej marynarki wojennej,
- Muzeum Emigracji - muzeum poświęcone historii emigracji z Polski.
A dla osób lubiących ruch, polecamy spacer zaczynającym się tu Bulwarem Nadmorskim.
Bulwarem, ścieżkami po Kępie Redłowskiej i po plaży, można dojść do Sopotu (a wrócić komunikacją). Po drodze można wstapić na drewniane Molo Orłowskie.
Transport do góry
Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.
START REJSU
Na rejs wypływamy z Mariny w Świnoujściu.
Z naszego doświadczenia, do Świnoujścia najłatwiej jest dostać się pociągiem lub samochodem.
POWRÓT Z REJSU
Rejs kończymy w Göteborgu, w marinie Lilla Bommen.
Jest kilka wariantów dobrego powrotu do Polski - najlepiej samolotem:
-> 26 kwietnia 7:35 Göteborg – Gdańsk, RYANAIR
-> 26 kwietnia 7:50 Göteborg – Warszawa, RYANAIR
-> 27 kwietnia , 20:30 Göteborg – Gdańsk, RYANAIR
-> 27 kwietnia, 8:00 Göteborg – Kraków, RYANAIR
Z mariny na lotnisko można dostać się:
- TAXI które z mariny na lotnisko jedzie 20 min,
- FLIXBUS (korzystniej cenowo) jedzie z marony na lotnisko jednak 30 min.
Jacht do góry
Bavaria 51 Cruiser (5 cab.)
(2010)
Bavaria Yachts
Bavaria Cruiser 51 to wygodna jednostka 5-kabinowa.
Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o bardzo dobrych właściwościach nautycznych. Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań.
Wnętrze jachtu Bavaria 51 Cruiser, zaprojektowano dla max. 12 osobowej obsady (uwaga - ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób (+skipper). Każdy śpi w dwuosobowej kabinie).
Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jest zaskoczony przestrzenią, ilością światła dziennego i obszernością Mesy (salonu). Pod pokładem znajduje się pięć dwuosobowych kabin (4 z płaskim łóżkiem, 1 z dwoma kojami "szufladowymi"). Jacht ma trzy łazienki (toaleta, umywalka i prysznic z ciepłą wodą).
Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.
Kambuz (kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, mikrofalówka.
Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.
- Długość:
- 14,99 m
- Szerokość:
- 4,49 m
- Zanurzenie:
- 1,9 m
- Liczba miejsc:
- 12
- Liczba koi/kabin:
- 12 / 5
- Liczba WC:
- 3
- Zbiornik wody:
- 800 l
- Zbiornik paliwa:
- 350 l
- Silnik:
- 75 KM
Wyposażenie
WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
- wiatromierz,
- LOG z echosondą,
- radio VHF z DSC,
- autopilot,
- barometr,
- przybory nawigacyjne,
- mapy papierowe,
WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE:
- nowy grot,
- genua rolowana na sztagu,
- gazowy obciągacz bomu,
- ręczna i elektryczna pompa zęzowa,
- rumpel awaryjny i wiele innych,
- ster strumieniowy.
WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
- kuchenka gazowa dwupalnikowa,
- lodówka z dużą zamrażarką i ice box,
- odtwarzacz Radio FM,
- bluetooth,
- głośniki w mesie i kokpicie.
- stolik nawigacyjny,
- otwierane okna sufitowe i burtowe,
- trzy łazienki z prysznicem i toaletą,
- webasto w mesie, wszystkich kabinach i łazienkach,
- nowe materace,
- nowe bimini,
- nowy spryhood,
- bojler z ciepłą wodą,
- pościel i wiele innych.
WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jacht został kompletnie wyposażony w tym zakresie.
- pneumatyczne kamizelki ratunkowe, z linami bezpieczeństwa (wąsy),
- koło ratunkowe,
- pneumatyczna tratwa ratunkowa,
- radiopława EPIRB z GPS,
- zestaw pirotechniki do wzywania pomocy,
- reflektor radarowy,
- tyczka MOB.
_________________________
* - zdjęcia poglądowe
Cena i warunki płatności do góry
Cena rejsu zawiera
- koję na jachcie,
- opiekę skippera,
- ubezpieczenie KL i NW,
- podstawowe szkolenie żeglarskie,
- końcowe sprzątanie,
- pościel i ręcznik.
Cena rejsu nie zawiera
1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle równowartość około 700 – 900 zł/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
2. Kosztów: dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
3. Ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej (oferujemy to ubezpieczenie za opłatą ok. 45 zł/osobę);
4. Kosztów dodatkowych atrakcji;
5. Podatków i opłat lokalnych;
6. Wydatków własnych.
Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.
__________
* - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.
Harmonogram płatności:
- 50% – w dniu rezerwacji online
- 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia
Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry
Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.
Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.
Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
e-mail:
info@rejsyiszkolenia.pl
telefon: 724 724 744
Do usłyszenia!