Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

REJS - ONE-WAY >>> TRASA: Świnoujście - porty Bałtyku - Gdynia Nr: MIM-R/2024/10/653

Świnoujście – *(Władysławowo – Darłowo – Kołobrzeg) / *Bornholm - Gdynia

Data rozpoczęcia:
11.10.2025 sobota
Data zakończenia:
18.10.2025 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Świnoujście – *(Władysławowo – Darłowo – Kołobrzeg) / *Bornholm - Gdynia Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 51 Cruiser (5 cab.) Więcej informacji

Cena: 1 900 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejs po Bałtyku.

W trakcie rejsu odwiedzimy kilka interesujących portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków Morza Bałtyckiego.

Płynąc na ten rejs, zyskacie sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego. Miejsca z dużym ruchem morskim, nocne przeloty - to dla żeglarzy cenna nauka i doświadczenie.

Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.

Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!

TEN REJS

Zapraszamy na rejs ONE-WAY po Morzu Bałtyckim.

Zaczynamy w Świnoujsciu skąd popłyniemy do Gdyni.

Którędy przebiegać bedzie tras naszego rejksu, pozostanie „niespodzianką” do ostatniej chwili. W zależności od prognozy pogody odwiedzimy porty polskiego wybrzeża lub popłyniemy na Bornholm.

Główne atrakcje rejsu:

  • dużo wymagającego żeglowania!,
  • okazja do poszerzenia wiedzy,
  • sporo godzin stażowych,
  • ciekawe miejsca.


    Nie ukrywamy, że to będzie rejs dla wytrzymałych żeglarzy. Będzie wietrznie, rześko i prawdziwie żeglarsko!

    Zaokrętowanie: 11.10.2025 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 18.10.2025 sob, godz. 09:00
    Port: Świnoujście Port: Gdynia
    Liczba godzin stażu: 70-90
    Staż na wodach pływowych: NIE

    Trasa rejsu do góry

    Akwen: Bałtyk ‐ Cieśniny Duńskie
    Trasa rejsu: Świnoujście – *(Władysławowo – Darłowo – Kołobrzeg) / *Bornholm - Gdynia

    Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych, epidemicznych, a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan, także po konsultacjach z załogą.

    Na dobrą pogodę mamy w planie trasę:
    Świnoujście – Karlskrona/Bornholm – Gdynia

    W wypadku złej prognozy, obierzemy trasę alternatywną po portach polskiego wybrzeża:
    Świnoujście – Kołobrzeg – Darłowo – Władysławowo – Gdynia

    Świnoujście
    Świnoujście to wspaniałe miejsce do wypoczynku i relaksu, a dzięki klimatowi również pozytywnie wpływające na stan naszego zdrowia. Świnoujście z roku na rok staje się coraz bardziej znane jako jedno z atrakcyjniejszych miejsc do aktywnego wypoczynku w Polsce.
    Do dyspozycji przyjezdnych są zabawy i ruch nad wodą, liczne ścieżki rowerowe i zwiedzanie wielu okolicznych atrakcji, np:
    - Latarnia Morska z 1858 roku - najwyższa nad Bałtykiem (68 m);
    - Park Zdrojowy z XIX w. według projektu architekta ogrodów królewskich m.in. w Berlinie i Poczdamie – Petera Josefa Lene – wyspa Uznam;
    - Wieża widokowa po byłym kościele protestanckim Marcin Lutra;
    - ostoja ptaków Karsiborska Kępa (wyspa Karsibór) enklawa dzikiego ptactwa, posiadająca rangę europejską, obserwuje się tu około 140 gatunków ptaków).

    Podczas rejsu możemy odwiedzić:

    Bornholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde. Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
    Na Bornholmie jest kilka uroczych portów i tak możemy zatrzymać się w: Allinge, Gudhejm, Svaneke czy też w kilku innych.

    Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
    Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
    Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
    Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.

    ___________________________________________
    alternatywnie:

    Darłowo to miejscowość turystyczna nad Morzem Bałtyckim w dolinie dwóch rzek: Wieprzy oraz Grabowej.
    W Darłowie panuje mikroklimat o dużej wilgotności oraz z dużą zawartością jodu.
    W mieście znajduje się również port, który pomieści 70 jachtów i łodzi rybackich. Port w Darłowie połączony jest z siecią Zachodniopomorskiego Szlaku Żeglarskiego.
    Znajdziemu tu wiele zabytków jak choćby:
    - Zamek Książąt Pomorskich w Darłowie - wybudowany w drugiej połowie XV wieku - obecnie na zamku znajduje się muzeum;
    - Kościół Mariacki w Darłowie – wybudowany w 1321 roku. W kościele znajdują się sarkofagi książąt pomorskich: króla Eryka I, księżniczki duńskiej Elżbiety oraz księżnej Jadwigi;

    Kołobrzeg to miasto które już w państwie Mieszka I pełniło ważną rolę na Pomorzu do kontaktów ze Skandynawią. Później, przez kilkaset lat znajdowało się poza granicami Polski pod różnymi rządami: Duńczyków, książąt pomorskich, Branderburgii, Prus i Niemiec. W 1945 roku powróciło do Polski.
    W XIX wieku zaczęło się kształtowanie obecnych uzdrowiskowych funkcji miasta (przełomem okazała się likwidacja twierdzy w roku 1872). I tak jest po dziś dzień, bowiem Kołobrzeg jest największym i najpiękniejszym polskim uzdrowiskiem o niezrównanym uroku i bogatej historii.
    Główna funkcja miasta turystyczno-uzdrowiskowa uwarunkowana jest doskonałym położeniem u ujścia rzeki Parsęty w sąsiedztwie lasów, złóż borowiny, ekosystemu bagienno-wodnego, który zapewnia schronienie wielu rzadkim gatunkom zwierząt i roślin. To tu Uzdrowiskowy Zakład Górniczy wydobywa torf leczniczy (borowinę), w oparciu o (sic!) koncesję górniczą. Na charakter miasta wpływ ma również istniejący u ujścia Parsęty port. Dziś w porcie realizowanych jest kilka funkcji, w tym: rybacka, handlowa, jachtowa i pasażerska.
    Warto po rejsie pozostać tu dzień czy dwa korzystając z walorów uzdrowiska. Liczne parki, place z fontannami, ukwiecone skwery powodują, że Kołobrzeg tętni zielenią. Jednym z najpiękniejszych obiektów zielonych jest Park im. Stefana Żeromskiego, wzdłuż którego biegnie Aleja Nadmorska, z której można podziwiać zarówno stare drzewa parku jak i doskonałą, szeroką, piaszczystą plażę. Aleja Nadmorska połączona jest ze ścieżką rowerową prowadzącą wzdłuż wybrzeża. Oprócz walorów klimatycznych i krajobrazowych Kołobrzeg dysponuje doskonałą bazą zabiegową, hotelową i gastronomiczną
    Do odwiedzenia Kołobrzegu zachęcają też liczne zabytki jak Katedra, Ratusz, Latarnia Morska, Baszta Lontowa, forty i umocnienia twierdzy kołobrzeskiej.

    Gdynia. Początki Gdyni nie są znane, a do lat dwudziestych XX w. była to niewielka wieś rybacka. Korzenie współczesnej Gdyni to czas kiedy na mocy postanowień Traktatu Wersalskiego Gdynia znalazła się w II Rzeczypospolitej. Prawa miejskie w związku z dynamicznym rozwojem, uzyskała ostatecznie w 1926 roku. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce i stanowi kluczowy węzeł transportowy na trasie między Skandynawią, Europą Środkową i Wschodnią.
    Będąc w Gdyni można wybrać się na Skwer Kościuszki - popularne miejsce spacerowe z widokiem na morze. Przy Nabrzeżu Pomorskim zacumowany jest Okręt-muzeum „ORB Błyskawica” i nieopodal Statek-muzeum „Dar Pomorza”. Można też zajść do Akwarium Gdyńskiego - jednego z największych akwariów w Polsce.

    W Gdyni można też odwiedzić interesujące muzea jak:
    - Muzeum Marynarki Wojennej - muzeum poświęcone historii polskiej marynarki wojennej,
    - Muzeum Emigracji - muzeum poświęcone historii emigracji z Polski.

    A dla osób lubiących ruch, polecamy spacer zaczynającym się tu Bulwarem Nadmorskim.
    Bulwarem, ścieżkami po Kępie Redłowskiej i po plaży, można dojść do Sopotu (a wrócić komunikacją). Po drodze można wstapić na drewniane Molo Orłowskie.

    Transport do góry

    Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

    START REJSU

    Na rejs wypływamy z Mariny w Świnoujściu.
    Z naszego doświadczenia, do Świnoujścia najłatwiej jest dostać się pociągiem lub samochodem.

    POWRÓT Z REJSU
    Rejs kończymy w Göteborgu, w marinie Lilla Bommen.

    Jest kilka wariantów dobrego powrotu do Polski - najlepiej samolotem:
    -> 26 kwietnia 7:35 Göteborg – Gdańsk, RYANAIR
    -> 26 kwietnia 7:50 Göteborg – Warszawa, RYANAIR
    -> 27 kwietnia , 20:30 Göteborg – Gdańsk, RYANAIR
    -> 27 kwietnia, 8:00 Göteborg – Kraków, RYANAIR

    Z mariny na lotnisko można dostać się:
    - TAXI które z mariny na lotnisko jedzie 20 min,
    - FLIXBUS (korzystniej cenowo) jedzie z marony na lotnisko jednak 30 min.

    Jacht do góry

    Bavaria 51 Cruiser (5 cab.) (2010)
    Bavaria Yachts

    Bavaria Cruiser 51 to wygodna jednostka 5-kabinowa.

    Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o bardzo dobrych właściwościach nautycznych. Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań.

    Wnętrze jachtu Bavaria 51 Cruiser, zaprojektowano dla max. 12 osobowej obsady (uwaga - ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób (+skipper). Każdy śpi w dwuosobowej kabinie).

    Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jest zaskoczony przestrzenią, ilością światła dziennego i obszernością Mesy (salonu). Pod pokładem znajduje się pięć dwuosobowych kabin (4 z płaskim łóżkiem, 1 z dwoma kojami "szufladowymi"). Jacht ma trzy łazienki (toaleta, umywalka i prysznic z ciepłą wodą).

    Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.

    Kambuz (kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, mikrofalówka.

    Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

    Długość:
    14,99 m
    Szerokość:
    4,49 m
    Zanurzenie:
    1,9 m
    Liczba miejsc:
    12
    Liczba koi/kabin:
    12 / 5
    Liczba WC:
    3
    Zbiornik wody:
    800 l
    Zbiornik paliwa:
    350 l
    Silnik:
    75 KM
    Wyposażenie

    WYPOSAŻENIE NAWIGACYJNE:
    - wiatromierz,
    - LOG z echosondą,
    - radio VHF z DSC,
    - autopilot,
    - barometr,
    - przybory nawigacyjne,
    - mapy papierowe,

    WYPOSAŻENIE ŻEGLARSKIE:
    - nowy grot,
    - genua rolowana na sztagu,
    - gazowy obciągacz bomu,
    - ręczna i elektryczna pompa zęzowa,
    - rumpel awaryjny i wiele innych,
    - ster strumieniowy.

    WYPOSAŻENIE HOTELOWE:
    - kuchenka gazowa dwupalnikowa,
    - lodówka z dużą zamrażarką i ice box,
    - odtwarzacz Radio FM,
    - bluetooth,
    - głośniki w mesie i kokpicie.
    - stolik nawigacyjny,
    - otwierane okna sufitowe i burtowe,
    - trzy łazienki z prysznicem i toaletą,
    - webasto w mesie, wszystkich kabinach i łazienkach,
    - nowe materace,
    - nowe bimini,
    - nowy spryhood,
    - bojler z ciepłą wodą,
    - pościel i wiele innych.

    WYPOSAŻENIE Z ZAKRESU BEZPIECZEŃSTWA:
    W naszej działalności kładziemy szczególny nacisk na zapewnienie maksymalnego bezpieczeństwa. Dlatego jacht został kompletnie wyposażony w tym zakresie.

    - pneumatyczne kamizelki ratunkowe, z linami bezpieczeństwa (wąsy),
    - koło ratunkowe,
    - pneumatyczna tratwa ratunkowa,
    - radiopława EPIRB z GPS,
    - zestaw pirotechniki do wzywania pomocy,
    - reflektor radarowy,
    - tyczka MOB.

    _________________________

    * - zdjęcia poglądowe

    Cena i warunki płatności do góry

    Cena rejsu zawiera

    - koję na jachcie,
    - opiekę skippera,
    - ubezpieczenie KL i NW,
    - podstawowe szkolenie żeglarskie,
    - końcowe sprzątanie,
    - pościel i ręcznik.

    Cena rejsu nie zawiera

    1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: zwykle równowartość około 700 – 900 zł/tydzień - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
    2. Kosztów: dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
    3. Ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej (oferujemy to ubezpieczenie za opłatą ok. 45 zł/osobę);
    4. Kosztów dodatkowych atrakcji;
    5. Podatków i opłat lokalnych;
    6. Wydatków własnych.

    Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.

    __________
    * - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
    ** - Składaka rozliczana po rejsie przez załogę - wszystko, co nie zostanie wydane, podlega zwrotowi.

    Harmonogram płatności:
    • 50% – w dniu rezerwacji online
    • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

    Cena: 1 900 zł

    Wolne miejsca

    Rezerwuj

    Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

    Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

    Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

    Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

    Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
    e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
    telefon: 724 724 744

    Do usłyszenia!