Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

NORWEGIA, FIORDY I STAŻ NA PŁYWACH (100H) >>> Rejs ze Stavanger do Hamburga Nr: MIM-R/2025/09/649

Stavanger – Lysefjord – Egersund – Skagerrak – Esbjerg – Hamburg

Data rozpoczęcia:
20.09.2025 sobota
Data zakończenia:
27.09.2025 sobota
Ilość dni:
7 dni
Akwen:
Morze Północne, Morze Norweskie
Trasa rejsu:
Stavanger – Lysefjord – Egersund – Skagerrak – Esbjerg – Hamburg Więcej informacji
Jacht:
Bavaria 51 Cruiser Więcej informacji

Cena: 2 600 zł

Ostatnie 2 wolne miejsca!

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na cykl rejsów po Morzu Północnym i Morzu Norweskim.

Podczas tego cyklu obędziemy szereg rejsów podczas których w zależności od etapu: wypłyniemy z Bałtyku, pływamy wzdłuż norweskiego wybrzeża i zagłębiamy się w fiordy, wracamy na rodzimy Bałtyk.

W trakcie każdego rejsu odwiedzimy kilka interesujących portów oraz zobaczymy kilka przepięknych zakątków na tych morzach i w okolicach portów do których zawiniemy. Każde z odwiedzanych miejsc jest niepowtarzalne i godne zobaczenia.

Płynąc na jeden z ETAPÓW tego rejsu, zyskacie sporą dawkę doświadczenia żeglarskiego, a w zależności od trasy:
- przepłyniemy przez miejsca z dużym ruchem morskim,
- nawigować będziemy na wodach pływowych,
- żeglować będziemy nocą, dokonując dłuższych przelotów.

Na rejs zapraszamy każdego, niezależnie od posiadanego doświadczenia. Udział w rejsie pozwoli uzyskać wiele godzin stażu morskiego, potwierdzonego wystawioną przez skippera opinia z rejsu.

Nie odwołujemy imprez ze względu na zbyt małą liczbę załogi!


__________________________________________________________________________

UWAGA - OSTATNIE MIEJSCA!!!
dostępne miejsca:
- 1 miejsce w lewej kajucie z piętrowymi kojami, koja górna.
- 1 miejsce w prawej kajucie z piętrowymi kojami, koja górna.

Zalecamy przed rezerwacją telefonicznie potwierdzić bieżącą dostępność miejsca.

Zakup biletów lotniczych dopiero po e-mailowym potwierdzeniu rezerwacji miejsca na rejsie.
__________________________________________________________________________

TEN REJS
Rejs zaczniemy w Stavanger. Stavanger to urokliwe, portowe miasteczko słynące z najpiękniejszej ambony skalnej Preikestolen i sąsiedztwa fiordów. To również niepisana stolica ropy naftowej.

Będziemy żeglować błękitnymi wodami Lysefjord, odwiedzimy Egersund i spróbujemy suszonego dorsza. Ten rejs będzie „mocno żeglarski”.

Żegnamy Norwegię i przecinając Cieśninę Skagerrak wpływamy na Morze Północne.

Aby zacumować w pięknym Hamburgu mamy do pokonania ok. 300 Mm.

Będziemy żeglować, doskonalić się w nawigacji i delektować czasem spędzonym na morzu.

Rejs ten spełnia wymagania – 100 godzin, staż na wodach pływowych.

CO CIEKAWEGO NA TYM REJSIE?

  • Stavanger i najpiękniejsza skalna platforma widokowa - Preikestolen,
  • Lysefjord,
  • Egersund – kwintesencja norweskiego klimatu,
  • dużo wymagającego żeglowania, nocne przeloty,
  • wpłynięcie Łabą do Hamburga,
  • Hamburg - niezwykły port, niezwykłe miasto.

    ROZPOCZĘCIE REJSU
    Stavanger, Karen A. Sømmes vei 3-5, 4085 Hundvåg, Norwegia
    Wyokrętowanie: 20 września 2025 do godz. 09:00

    ZAKOŃCZENIE REJSU
    City Sporthafen Marina Hamburg
    Wyokrętowanie: 1 października 2025 do godz. 09:00

    JAK DOSTAĆ SIĘ NA REJS / WRÓCIĆ Z REJSU
    Przelot do miejsca zaokrętowania i powrót, nie są wliczone w cenę rejsu i uczestnicy odbywają podróż we własnym zakresie.

    START REJSU

    Najłatwiej do Stavanger z Polski, będzie polecieć samolotem. Bezpośrednio z Gdańska lata WizzAir.

    Z przesiadką w Oslo lub Kopenhadze, można dolecieć z innych lotnisk w Polsce.

    POWRÓT Z REJSU

    Kończymy w Hamburgu. Do Polski z tego miasta jest wiele możliwości komunikacyjnych.

    Zaokrętowanie: 20.09.2025 sob, godz. 17:00 Wyokrętowanie 27.09.2025 sob, godz. 09:00
    Port: Stavanger Port: Hamburg
    Rodzaj rejsu: Rejs turystyczno - żeglarski
    Liczba godzin stażu: ~100
    Staż na wodach pływowych: TAK

    Trasa rejsu do góry

    Akwen: Morze Północne, Morze Norweskie ‐ Norwegia
    Trasa rejsu: Stavanger – Lysefjord – Egersund – Skagerrak – Esbjerg – Hamburg

    Powyższa trasa jest trasą planowaną, uzależniona jest ona jednak od warunków atmosferycznych a także od kondycji załogi. Ostateczną decyzję na temat kształtu trasy podejmuje kapitan.

    Rejs zaczynamy w Stavanger mieście mogącym się poszczycić długą historią, ciekawymi muzeami i średniowieczną katedrą.
    Warto zobaczyć:
    - Katedrę św. Swituna - najstarsza z norweskich katedr wzniesiona została w stylu romańskim w około 1125 roku;
    - "Gamle Stavanger" - stare miasto, w którego skład wchodzą niewielkie drewniane domy z początku XIX wieku. Na liście zabytków figuruje prawie dwieście drewnianych budowli;
    - Norweskie Muzeum Ropy Naftowej (Norsk Oljemuseum) - miasto to w końcu norweskie centrum wydobycia ropy. Multimedialna ekspozycja pokazuje historię i współczesność przemysłu naftowego.

    Miasto miastem, ale wisienką na torcie może być wpłynięcie do Lysefjord.
    Fiord ciągnie się na długości 42 kilometrów i jest otoczony jasnymi, stromymi górami. Stąd też jego nazwa – „lyse” po norwesku oznacza „jasny”. Strome zbocza fiordu są tak strome i surowe, że te okolice są prawie nie zamieszkane. To tu znajduje się półka skalna Prekestolen. To cud natury i jedna z największych atrakcji w tej części Norwegii. Klif o wysokości ponad 600 m z przepięknym widokiem na fiord. A w dole przepaść! Ech, warto tam się wybrać. Bezpośrednio na szczyt wiedzie pagórkowata droga o różnicy poziomu 350 m. Piesza wycieczka zajmuje około 4 godziny w obie strony i jest niesamowicie widokowa.

    Egersund to miasto, które rozlokowało się wokół niewielkiej, usianej wysepkami zatoki, wsuniętej między niskie pagórki. Osadnictwo na tych terenach sięga epoki kamienia. W okolicy odkryto wiele śladów domów i osiedli z okresu norweskiej „wędrówki ludów” (600-400 p.n.e.).
    Miasto posiada w centrum, świetnie zachowaną drewnianą zabudowę, gdzie warto wybrać się na spacer uroczymi uliczkami pełnymi sklepików i kawiarenek, takimi jak Strandgaten i Storgaten. Dla osób ceniących muzea, polecamy Egersund Fayancemuseum - jedyne w Norwegii Muzeum Fajansu, powstałe w miejsce działającej do 1979 fabryki (w latach 1847-1979 głównym źródłem utrzymania mieszkańców był przemysł garncarski i wytwórnia porcelany).
    Ciekawtka: Przez bardzo silnie uprzemysłowienie (port, stocznie, fabryki ceramiki), Egersund było pierwszy miastem w dystrykcie Rogaland, które otrzymało oświetlenie elektryczne. Stało się to 25 listopada 1905 roku.

    Dalej zrobimy skok przez 🌊 Skagerrak cieśninę morska o strategicznym i geograficznym znaczeniu, położoną między Półwyspem Jutlandzkim a Półwyspem Skandynawskim. Jest częścią systemu cieśnin łączących Morze Północne z Morzem Bałtyckim poprzez Kattegat, Sund, Wielki Bełt i Mały Bełt.

    A w Danii wpłyniemy do Esbjerg.
    Esbjerg to dynamiczne miasto portowe położone na zachodnim wybrzeżu Jutlandii. Choć jego historia sięga zaledwie XIX wieku, dziś jest jednym z najważniejszych ośrodków przemysłowych, edukacyjnych i kulturalnych w regionie.
    Kilka ciekawostek:
    • Esbjerg to największy duński port nad Morzem Północnym.
    • Historycznie związany z rybołówstwem, dziś rozwija się jako centrum przemysłu wiatrowego i eksportu rolniczego.
    • Znajduje się tu największa na świecie fabryka oleju rybnego
    Atrakcje turystyczne:
    • 🗿 🗿 🗿 🗿 „Ludzie nad morzem” – cztery monumentalne, 9-metrowe rzeźby z betonu, symbolizujące spotkanie człowieka z naturą. Stały się ikoną miasta.
    • Sædden Kirke – nowoczesny kościół z charakterystyczną architekturą.
    • Długie plaże i fiordy – idealne do windsurfingu, spacerów i wędkowania.

    Rejs zakończymy w Hamburgu.
    Hamburg to miasto w którym atrakcji starczyłoby na wiele dni zwiedzania. Polecamy spacer po okolicy - od razu zauważycie jak wiele jest tu mostów, kładek, kanałów i zieleni. Zwraca uwagę ciekawa architektura (warto zobaczyć chociaż z zewnątrz arcydzieło architektoniczne – budynek Filharmonii.) Dla osób lubiących zwiedzanie polecamy zobaczyć katedry Św. Mikołaja i Św. Michała. Z kolei w Muzeum Wunderland (Park Miniatur) znajdziecie najdłuższą makietę kolejową na świecie! Dla osób o typowo marynistycznych zainteresowaniach atrakcją będzie Międzynarodowe Muzeum Morskie.

    Transport do góry

    Transport do miejsca rozpoczęcia rejsu / z miejsca zakończenia rejsu - uczestnik organizuje we własnym zakresie.

    Jacht do góry

    Bavaria 51 Cruiser

    Rejs odbędzie się na dużym, komfortowym, dobrze wyposażonym jachcie Bavaria 51 Cruiser.

    Wieloletnie doświadczenie projektantów pozwoliło stworzyć konstrukcję o bardzo dobrych właściwościach nautycznych. Wszystko na jachcie jest przemyślane i wykonane z niemiecką precyzją z zastosowaniem nowoczesnych rozwiązań.

    Wnętrze jachtu Bavaria 51 Cruiser, zaprojektowano dla max. 12 osobowej obsady (uwaga - ograniczamy liczbę uczestników do 9 osób (+skipper). Każdy śpi w dwuosobowej kabinie).

    Każdy, kto po raz pierwszy schodzi pod pokład jest zaskoczony przestrzenią, ilością światła dziennego i obszernością Mesy (salonu). Pod pokładem znajduje się pięć dwuosobowych kabin (4 z płaskim łóżkiem, 1 z dwoma kojami "szufladowymi"). Jacht ma trzy łazienki (toaleta, umywalka i prysznic z ciepłą wodą).

    Na jachcie zainstalowanie jest ogrzewanie Webasto, które bardzo przydaje się w chłodne i mokre dni.

    Kambuz (kuchnia) przypomina tę domową. Długi i szeroki kamienny blat pozwoli przygotować nawet najbardziej wymyślne posiłki. Do dyspozycji jest kuchenka gazowa z piekarnikiem, dwie lodówki, mikrofalówka.

    Na jachcie ukryta jest cała masa schowków, szafek, bakist, które pomieszczą nie tylko rzeczy osobiste, ale i prowiant na cały rejs.

    Dane techniczne:
    - Długość: 14,99m
    - Szerokość: 4,49m
    - Zanurzenie: 1,9m
    - Moc silnika: Volvo 75KM
    - Pojemność zbiorników na paliwo: 350l
    - Pojemność zbiorników na wodę: 800l
    - Układ wnętrza: 5 kabin dwuosobowych, 3 łazienki,
    - Ster strumieniowy: TAK

    Wyposażenie żeglarskie, nawigacyjne, ratunkowe:
    - nowy grot,
    - genua rolowana na sztagu,
    - gazowy obciągacz bomu,
    - wiatromierz,
    - LOG z echosondą,
    - radio VHF z DSC,
    - autopilot, barometr,
    - przybory nawigacyjne,
    - mapy papierowe,
    - pneumatyczne kamizelki ratunkowe, z linami bezpieczeństwa (wąsy),
    - koło ratunkowe,
    - pneumatyczna tratwa ratunkowa,
    - radiopława EPIRB z GPS,
    - zestaw pirotechniki do wzywania pomocy,
    - reflektor radarowy,
    - tyczka MOB,
    - ręczna i elektryczna pompa zęzowa,
    - rumpel awaryjny i wiele innych.

    Wyposażenie komfortowo-hotelowe:
    - kuchenka gazowa dwupalnikowa,
    - lodówka z dużą zamrażarką i ice box,
    - odtwarzacz Radio FM,
    - bluetooth,
    - głośniki w mesie i kokpicie.
    - stolik nawigacyjny,
    - otwierane okna sufitowe i burtowe,
    - trzy łazienki z prysznicem i toaletą,
    - webasto w mesie,
    - wszystkich kabinach i łazienkach,
    - nowe materace,
    - nowe bimini,
    - nowy spryhood,
    - bojler z ciepłą wodą,
    - pościel i wiele innych.

    _________________________

    * - zdjęcia poglądowe

    Cena i warunki płatności do góry

    Cena rejsu zawiera

    - wybraną koję,
    - opiekę doświadczonego Skippera,
    - ubezpieczenie KL (koszty leczenia) i NW,
    - podstawowe szkolenie żeglarskie,
    - sprzątanie końcowe jachtu,
    - koc, kołdrę, poduszkę, pościel,
    - ręcznik.

    Cena rejsu nie zawiera

    1. Składki do kasy jachtowej* na wyżywienie, opłaty portowe, paliwo dla jachtu: równowartość ok. 700 - 900 PLN/osobę/tydzień w zależności od etapu rejsu - składka zbierana na burcie przy rozpoczęciu rejsu**;
    2. Kosztów: dojazdu na miejsce i powrotu z rejsu;
    3. Ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z imprezy turystycznej (oferujemy to ubezpieczenie za opłatą ok. 45 zł/osobę);
    4. Kosztów dodatkowych atrakcji;
    5. Podatków i opłat lokalnych;
    6. Wydatków własnych.

    Nie pobieramy od załogi żadnych kaucji, składek na ubezpieczenie kaucji, czy też opłat administracyjnych.

    __________
    * - Skipper nie partycypuje w kasie jachtowej i pozostaje na utrzymaniu (wyżywieniu) załogi w czasie rejsu.
    ** - W przypadku rejsów po Norwegii, składka na kasę jachtową często rozliczana jest przez aplikację np. splitwise. Większość płatności odbywa się bezgotówkowo. Pozwala to uniknąć zbędnego zakupu waluty lokalnej (koron norweskich – NOK).
    Czasami są potrzebne drobne na jeden postój lub prysznice.

    Harmonogram płatności:
    • 50% – w dniu rezerwacji online
    • 50% – 1 miesiąc do rozpoczęcia

    Cena: 2 600 zł

    Ostatnie 2 wolne miejsca!

    Rezerwuj

    Podobne rejsy do góry

    Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
    16.08.2025 sob
    26.08.2025 wto
    10 Bodo – Cieśnina Saltstraumen – Lodowiec Svartisen – Archipelag Vikna – Rorvik – Trondheim 2 900 zł Więcej o rejsie
    03.09.2025 śro
    13.09.2025 sob
    10 Ålesund – Gairangerfiord – Måløy – Florø – Sognefiord – Bergen 2 900 zł Więcej o rejsie

    Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

    Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

    Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

    Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

    Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
    e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
    telefon: 724 724 744

    Do usłyszenia!