Rejsy morskie i śródlądowe, szkolenia żeglarskie, patenty i certyfikaty.

Jesienny Bałtyk >>> rejs na 80 godzin stażu No.2 Nr: MSZ-R/2025/10/399

Gdynia - morze 80 godzin - Gdynia

Data rozpoczęcia:
20.10.2025 poniedziałek
Data zakończenia:
24.10.2025 piątek
Ilość dni:
4 dni
Akwen:
Bałtyk
Trasa rejsu:
Gdynia - morze 80 godzin - Gdynia Więcej informacji
Jacht:
JV 40 Więcej informacji

Cena: 1 550 zł

Wolne miejsca

Rezerwuj

Opis rejsu do góry

Zapraszamy na rejsy po Morzu Bałtyckim.

Morze Bałtyckie bywa postrzegane jest jako jeden z trudniejszych akwenów morskich pod względem żeglarstwa. Bądźcie jednak spokojni, uwzględnimy w wyborze trasy pogodę i zadbamy o bezpieczeństwao załogi i jachtu.

Niezależnie od doświadczenia – każdy znajdzie swoje miejsce na rejsie. Wystarczy chcieć oderwać się od lądu i dać się ponieść wiejącemu wiatrowi. Żeglarze na pewno znajdą żeglarską przygodę, szmat przepłyniętego morza i dużo morskiego stażu.

TEN REJS

Na rejsie czeka was głównie żegluga, mamy do wypływania 80 godzin w 5 dni rejsu. Planujemy wpłynać do jednegogo, może dwóch portów /jeżeli będzie 2-gi port, to wpłyniemy tam na krótko/.

Podczas rejsu czekają na was wspólne manewry, zapach kawy o świcie, rozmowy /być może/ pod rozgwieżdżonym niebem.

Spotkamy się w Gdyni. Sprawdzimy mapy pogodowe i Kapitan zadecyduje, czy na ten rejs popłyniemy ku szwedzkiemu wybrzeżu, na Bornholm, w kierunku Litwy czy też popłyniemy wzdłuż polskiego wybrzeża do jednego z portów otwartego morza.


________________________________________________________________________________

UWAGI!

Ruszamy w morze przy minimum 4 osobach w załodze !!! O tej porze roku ważne aby skład załogi pozwolił na obsadę co najmniej 2 wacht nawigacyjnych.

Bądź elastyczny/a i nie czekaj na innych - zapisz sie pierwszy/a.

________________________________________________________________________________

.

Zaokrętowanie: 20.10.2025 pon, godz. 16:00 Wyokrętowanie 24.10.2025 pia, godz. 09:00
Port: Gdynia Port: Gdynia
Rodzaj rejsu: Rejs stażowo - szkoleniowy
Liczba godzin stażu: 80
Staż na wodach pływowych: NIE

Trasa rejsu do góry

Akwen: Bałtyk ‐ Bałtyk
Trasa rejsu: Gdynia - morze 80 godzin - Gdynia

Drodzy żeglarze. Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie, podpowiadmy iż, wszystkie planowane rejsy o określonych kierunkach są tylko planem. Tutaj przede wszystkim główną rolę odgrywają warunki pogodowe. Głównym Naszym celem rejsu jest żeglarstwo, lecz sprawą nadrzędną jest bezpieczeństwo naszych załogantów i dbałość o jachty podczas rejsu. W tych trudnych decyzjach Kapitan ma ostateczne zdanie i to On określa kierunek rejsu niezależnie od wymagań organizatora. To on będzie dbał o Twoje samopoczucie i o to, że będziesz czuł/a się pewnie podczas rejsu.

Zaczynamy w Gdyni.
Gdynia. Początki Gdyni nie są znane, a do lat dwudziestych XX w. była to niewielka wieś rybacka. Korzenie współczesnej Gdyni to czas kiedy na mocy postanowień Traktatu Wersalskiego Gdynia znalazła się w II Rzeczypospolitej. Prawa miejskie w związku z dynamicznym rozwojem, uzyskała ostatecznie w 1926 roku. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce. Obecnie miasto jest jednym z najważniejszych portów handlowych w Polsce i stanowi kluczowy węzeł transportowy na trasie między Skandynawią, Europą Środkową i Wschodnią.
Będąc w Gdyni można wybrać się na Skwer Kościuszki - popularne miejsce spacerowe z widokiem na morze. Przy Nabrzeżu Pomorskim zacumowany jest Okręt-muzeum „ORB Błyskawica” i nieopodal Statek-muzeum „Dar Pomorza”. Można też zajść do Akwarium Gdyńskiego - jednego z największych akwariów w Polsce.

W Gdyni można też odwiedzić interesujące muzea jak:
- Muzeum Marynarki Wojennej - muzeum poświęcone historii polskiej marynarki wojennej,
- Muzeum Emigracji - muzeum poświęcone historii emigracji z Polski.

A dla osób lubiących ruch, polecamy spacer zaczynającym się tu Bulwarem Nadmorskim.
Bulwarem, ścieżkami po Kępie Redłowskiej i po plaży, można dojść do Sopotu (a wrócić komunikacją). Po drodze można wstapić na drewniane Molo Orłowskie.

...a dalej popłyniemy w morze.

Przygotowalismy różne trasy, na różne warianty pogodowe:

  • Gdynia - szwedzkie wyspy/wybrzeże - Gdynia,
  • Gdynia - Bornholm - Gdynia,
  • Gdynia - Kłajpeda - Gdynia,
  • Gdynia - porty polskiego wybrzeża - Gdynia.

    ...i być może osiągniemy wyspy i szkiery Blekinge

    Karlskrona – to port wojenno-obronny. Podejście, jest proste i łatwe, choć warto zapoznać się z locją i poćwiczyć nawigację.
    Samo miasto położone jest na kilkunastu wyspach. Pod koniec dziewiętnastego wieku Karlskrona spłonęła - zabudowa była w dużej mierze drewniana - zatem do współczesnych czasów, z historycznej zabudowy zostało niewiele. Po pożarze, centrum miasta odbudowano w stylu secesyjnym. Z dawnych czasów zachowały się kamienne i ceglane zabudowania wojskowe. Obecnie, część z nich jest udostępniona do zwiedzania i niewiele jest krajów, w których znajdziemy tak wiele świetnie zachowanych zabytków wojskowości. Port wojenny Karlskrony, okoliczne fortyfikacje, jak również miejska starówka z charakterystycznym układem ulic oraz budynkami z XVII i XVIII w., w 1998 roku zostały umieszczone na Liście Światowego Dziedzictwa Kultury i Przyrody UNESCO.
    Ciekawym punktem na mapie zwiedzania jest muzeum morskie! Czeka Was kilka godziny zwiedzania. Ułatwieniem jest interaktywny przewodnik z polskim lektorem.
    Port jachtowy w Karlskronie - gdzie zacumujemy - to nowoczesna marina ze wszystkimi udogodnieniami, potrzebnymi żeglarzom.

    Hano - cicha wysepka, sprawia wrażenie zagubionej na wodach Bałtyku, mocno kontrastując z gwarnymi: Kalmarem i Karlskroną.
    Na wyspie jest ponad 60 domów zgrupowanych wokół portu, ale na stałe mieszka tu jedynie około 10 osób. Domy i obejścia są ładnie utrzymane, ukwiecone. Ścieżki są starannie utrzymane i oznakowane.
    W jednym z budynków przy portowych nabrzeżach mieści się ciekawe lokalne muzeum, w którym można obejrzeć eksponaty związane z połowami ryb, stare mapy, silniki łodziowe, przyrządy nawigacyjne, sprzęty domowe i ubrania sprzed kilkudziesięciu lat, wiele archiwalnych zdjęć oraz informacje o miejscowej florze i faunie.
    Wznosząca się nad Hanö latarnia morska ma zasięg 23 Mm, 16 metrów wysokości i stoi w najwyższym punkcie wyspy, 50 metrów n.p.m – jest jednym z najwyżej umieszczonych świateł nawigacyjnych na Bałtyku. Została zbudowana w latach 1904–1906. Według legendy latarnia spowodowała tragiczną śmierć smoka, który co noc przylatywał na Hanö z Tärnö. Pierwszy błysk nowej latarni nieoczekiwanie oślepił smoka i ten spadł na skały u jej podnóża– po tym zdarzeniu pozostał kamienny ślad.

    Utklippan bo na nią płyniemy, to miejsce naprawdę wyjątkowe, trzeba je zobaczyć gdyż trudno je opisać słowami. Całość wyspy jest rezerwatem przyrody, więc tu możecie spotkać foki wygrzewające się w słońcu, tu jest na to największa szansa.
    Na wyspie znajduje się latarnia morska i niewielkie schronisko. Brak jest natomiast udogodnień cywilizacyjnych, co jest największą zaletą tego miejsca.

    ... a może Litwa i Kłajpeda
    Kłajpeda, znajdujące się w południowo-wschodniej Litwie nad zalewem Kurońskim Jest miastem o długiej historii sięgającej średniowiecza. W XIII wieku miasto było ważnym ośrodkiem handlowym i rybackim. W czasie I wojny światowej Kłajpeda została zajęta przez Niemców, a po II wojnie światowej przeszła pod panowanie radzieckie.
    Z racji położenia, miasto ma długą tradycję rybołówstwa i przemysłu morskiego, a turyści mogą zwiedzić port i Muzeum Morskie (w dwudziestu czterech akwariach muzeum występują cztery ekosystemy: słodkowodny, bałtycki, północny i tropikalny).
    W Kłajpedzie znajduje się kilka ciekawych zabytków, w tym Katedra św. Piotra i Pawła, Kościół św. Trójcy, Zamek Kłajpedy i Stary Ratusz. Turyści mogą również odwiedzić Muzeum Litewskiej Kultury Morskiej i Park Historyczny.
    Nieopodal portu jachtowego, warto zobaczyć legendarnego Czarnego Ducha (Juodasis Vaiduoklis), czyli mroczną statuę umocowaną do nadbrzeża (przedstawia ona legendarną postać, która w XVI wieku miała ukazać się przerażonemu strażnikowi portu i ostrzec go, że miastu kończą się zapasy).

    ... a może Bornholm
    Borholm to wyspa, która oferuje odwiedzającym piękno przyrody i wiele kontrastów. Jest idealna zarówno dla aktywnych, jak i ceniących leniwy wypoczynek. W północno-wschodniej części wyspy spotkamy skaliste i klifowe wybrzeże przechodzące na północy w wysokie granitowe urwiska, porozcinane szczelinami. Są tu też przyjazne dzieciom plaże z płytką wodą w Balce, a niemal bezkresne piaski w Dueodde.
    Na wyspie znajduje się też kompleks leśny Almindingen i znaczne połacie wrzosowisk.
    Popłyniemy na Wyspę i w zależności od siły i kierunku wiatru odwiedzimy któryś z portów wyspy, może będzie to Svaneke. Port będący najbardziej wysuniętym na wschód miastem na terytorium Danii. W miasteczku zobaczyć można zabytkowe domki, dworek Holstgarden, tramwaj konny czy pięciokominową wędzarnię „Rogeri” z 1919 roku.
    Inny możliwy wariant rejsu, to opłynięcie wyspy od zachodu i wejście do Hasle. Tu, oprócz potężnego portu, zobaczymy białe kominy największej na wyspie wędzarni – świadectwo historii i rybołówstwa bornholmskiego. Nad miastem unosi się zapach olchowego dymu. Zjemy tu "Słońce nad Bornholmem", czyli świeżo uwędzonego śledzia z surowym żółtkiem, rzodkiewką, szczypiorkiem i porcją żytniego chleba.

    Transport do góry

    Transport na rejs/z rejsu, uczestnicy organizują we własnym zakresie.

    Jacht do góry

    JV 40
    judel/vrolijk & co.

    Rejs będzie prowadzony na żeglarskiej jednostce klasy oceanicznej - JV 40. Inowacje które na jachcie wprowadziła stocznia stawiają jednostkę wysoko w klasyfikacji jachtów komercyjnych.
    Jacht oferuje przestronne wnętrza i trzy wygodne kabiny dwuosobowe, co sprawia, że jest idealny na dłuższe rejsy.
    Do celów naszej wyprawy przygotowaliśmy specjalnie dla Ciebie nasz nowy nabytek. Jest to jacht klasy Na pokład zabieramy tylko sześciu załogantów oraz kapitana. Do dyspozycji są trzy przestronne kabiny dwuosobowe z Jacht został wyposażony w najnowsze urządzenia nawigacyjne oraz wyposażenie hotelowe.

    Ten wyjątkowy jacht to:
    • komfort dla 6 załogantów i kapitana – kameralne rejsy w prestiżowych warunkach,
    • w pełni wyposażone kabiny – zapewniamy wygodę na najwyższym poziomie,
    • ergonomiczna, przemyslana i wygodna przestrzeń wspólna (mesa i kambuz),
    • komfortowa łazienka,
    • nowoczesność i niezawodność konstrukcji – jacht stworzony do dalekich, wymagających podróży.

    Jacht jest przeznaczony dla 8 osobowej załogi. Dla komfortu uczestników, w czasie rejsu ustalamy maksymalną liczbę załogi (wraz z kapitanem) na 7 osób.

    Posiada wszystkie możliwe i wymagane środki ratunkowe, nawigacyjne, system webasto, radar, plotery nawigacyjne, mapy, łączność VHS.
    Część hotelowa wyposażona w pościele, koce i poduszki, oraz prześcieradła.

    O firmie
    Judel/Vrolijk & co. - to marka założona w 1978 r. w Bremerhaven.
    Dziś firma jest jednym z najbardziej znanych na świecie biur projektowych wysokiej jakości jachtów żaglowych. Jego międzynarodowa reputacja rozwinęła się dzięki niezliczonym udanym projektom regatowym.
    Jednak zaawansowane technologicznie regatówki, to tylko przyciągająca uwagę atrakcja w obszernym portfolio usług judel/vrolijk. Cruiser racery, wyczynowe cruisery, klasyczne jachty (m.in. projekty dla stoczni Hanse i Dehler), łodzie produkcyjne, jachty motorowe i wysokiej jakości projekty unikalnych jachtów wycieczkowych.

    Długość:
    11,98 m
    Szerokość:
    3,85 m
    Zanurzenie:
    1,9 m
    Liczba miejsc:
    8
    Liczba koi/kabin:
    8 / 3
    Liczba WC:
    1

    Cena i warunki płatności do góry

    Cena rejsu zawiera

    - miejsce na jachcie,
    - opiekę doświadczonego skippera,
    - pościel,

    Cena rejsu nie zawiera

    1. Po zaokrętowaniu załoga robi SKŁADKĘ POKŁADOWĄ* na koszty eksploatacyjne jachtu.
    Składki ta ustalana jest w zależności od etapu rejsu:

  • ETAPY: Gdynia - Kłajpeda - Gdynia -> 340 zł/osoba;
  • ETAPY: Gdynia - Szwecja - Gdynia -> 430 zł/osoba;
  • ETAPY: Gdynia - morze: 80 godzin - Gdynia -> 350zł/osoba;

    W skład składki wchodzą: koszty paliwa, gazu, prania pościeli, koszty portów i kotwicowisk, koszty pontonu z silnikiem.
    Po rejsie, załoga sprząta jednostkę zgodnie z umową.

    2. Składka na wyżywienie** zbierana według uznania uczestników rejsu Uwaga wysokość składki zależna jest oczywiście od bufetu jaki preferuje załoga.
    Składka żywieniowa jest w całości przekazywana do dyspozycji załogi. Skipper nie ingeruje w jej wysokość.
    Nie powinna być większa niż 10 EUR/dzień/osoba.

    3. Kaucja zwrotna - ustala się kaucje 50 EUR/osoba (lub 250 zł), która zabezpiecza tylko uszkodzenie okien jachtowych oraz toalet.
    W przypadku braku jakichkolwiek strat kaucja jest w całości zwracana.)

    4. Składka na sprzatanie jachtu.

    __________

    *,** - UWAGA: zwyczajowo Skipper nie bierze udziału w składce pokładowej oraz składkach na jedzenie na jachcie, i podczas całego rejsu pozostaje na utrzymaniu/wyżywieniu załogi.
    SKŁADKA POKŁADOWA nie podlega zwrotowi ani podwyżce bez względu na koszty jakie ponosi armator oraz bez względu na ilość osób w rejsie.

  • Harmonogram płatności:
    • 30% – w dniu rezerwacji online
    • 70% – 4 tygodnie do rozpoczęcia

    Cena: 1 550 zł

    Wolne miejsca

    Rezerwuj

    Podobne rejsy do góry

    Termin od/do Dni Trasa/miejsce Cena
    21.09.2025 nie
    28.09.2025 nie
    7 Gdynia - szwedzkie wybrzeże - Gdynia 2 000 zł Więcej o rejsie
    13.10.2025 pon
    17.10.2025 pia
    4 Gdynia - morze 80 godzin - Gdynia 1 550 zł Więcej o rejsie
    27.10.2025 pon
    31.10.2025 pia
    4 Gdynia - morze 80 godzin - Gdynia 1 550 zł Więcej o rejsie

    Masz pytania? Skontaktuj się z nami! do góry

    Udowodnij, że nie jesteś robotem i wpisz wynik działania

    Z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania. Wypełnij formularz po lewej stronie.

    Skontaktujemy się z Tobą, zazwyczaj, w ciągu kilku godzin.

    Możesz też wysłać nam maila lub zadzwonić:
    e-mail: info@rejsyiszkolenia.pl
    telefon: 724 724 744

    Do usłyszenia!